Möjligheternas Huddinge

I möjligheternas Huddinge spelar det ingen roll om du är kille eller tjej, om du är född i landet eller har flyttat hit eller om du är bor i Trångsund, Flemingsberg eller Stuvsta. I möjligheternas Huddinge har du, oavsett vem du är, rätt till en bra skola, ett bostadsområde att vara stolt över och ett utbud av idrott och kultur som får dig att växa och utvecklas. I möjligheternas Huddinge ska det inte finnas hinder för dig att nå dina ambitioner och mål.

Utbildning.

I möjligheternas Huddinge får varje barn chans att förverkliga sina drömmar. Därför sätter vi skolan först och vårt mål är en skola som fungerar för alla barn, där alla elever får rätt stöd, där kunskap och arbetsro är fokus och där vuxna ser och agerar när barn har det kämpigt eller far illa.

Huddinge ska ha Sveriges bästa skolor. För att vi ska nå dit krävs det en tydlig strategi. Läs mer här.

Bostad och arbete.

I möjligheternas Huddinge ska det finnas bostäder för den som vill flytta hemifrån, lämna villan för en enklare tillvaro eller utöka familjen. Det ska också finnas arbetsplatser så att du inte ska behöva pendla in till stan eller norr om stan för att din kompetens ska tas tillvara. I möjligheternas Huddinge tar vi också tillvara den vackra natur som vi har runt knuten och som gör Huddinge till en fantastisk plats att bo på.

I Möjligheternas Huddinge bygger vi samhällen – inte bara hus och vägar. Läs mer här.

Kultur och idrott.

I möjligheternas Huddinge satsar vi på ett idrott- och kulturutbud för unga som ska vara roligt och utvecklande oavsett om det är i hockeyrinken, på dansgolvet, på fotbollsplanen, i konstverkstaden, i simhallen, i ridhuset eller på biblioteket man hittar sin passion.  I möjligheternas Huddinge hittar barn och unga aktiviteter som de väljer i stället för mer skärmtid.

Huddinge ska utvecklas till en plats som erbjuder fler spontana mötesplatser med kulturella inslag, fler spontana idrottsplaner, parker, hundrastgårdar och utegym, som kravlöst kan förgylla din vardag.  Läs mer här.

Varje område är unikt.

I möjligheternas Huddinge är varje bostadsområde unikt på ett bra sätt. I möjligheternas Huddinge tar vi tillvara på det som gör områden trivsamma och åtgärdar det som orsakar otrygghet.

Uppdaterad: 2022-08-01