Liberalerna i Huddinge står bakom Birgitta Ohlsson

Söndag 18 september 2016

Birgitta Ohlsson är en av Liberalernas starkast lysande stjärnor. Få, om någon, i Liberalerna lyckas som Birgitta att kombinera patos, engagemang och ideologi i en sammanhängande berättelse.

Få liberaler, om ens någon, lyckas fylla hörsalar, aulor och torgmöten. Det lysande undantaget är Birgitta.

Därför blir vi i Liberalerna Huddinge både bestörta och besvikna över att ledande politiker i vårt liberala parti kräver avgång, inrättning i ledet och åsiktsdisciplin.

Birgitta Ohlsson har vårt fulla stöd. Ett liberalt parti behöver, även externt, en livfull och engagerad brytning av åsikter. Det är det som gör oss till liberaler.

Liberalerna i Huddinge anser att vårt parti ska ha högt i tak, respektfull och livlig debatt, avsaknad av personangrepp och inte minst en finkalibrerad ideologisk kompass. Birgitta är en av dem i partiet som verkligen motsvarar de här kriterierna.

Vi är helt på det klara med att Birgitta är en liberal ledare som kommer att vara med och leda partiet rätt i förnyelsen av vår politik. Hon måste fortsatt ha en ledande roll i politikutveckling, partiledning och i partistyrelsen. Allt annat vore en oerhörd förlust för Liberalerna, både ideologiskt och som röstvinnare.