Liberalerna Huddinge söker politisk sekreterare

(vikariat med eventuell förlängning)

Måndag 27 maj 2019

Liberalerna i Huddinge söker en vikarierande politisk sekreterare för perioden 23 september 2019 – 30 juni 2020 med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetet som politisk sekreterare går ut på att stödja partiet och dess förtroendevalda i både det dagliga politiska arbetet och det långsiktiga strategiska arbetet inför nästa val. Du kommer framför allt att jobba med kommunstyrelsens vice ordförande, tillika kommunalråd med ansvar för samhällsbyggnadsfrågor, samt kultur- och fritidsnämndens ordförande eftersom Liberalerna ansvarar för dessa politikområden.

Exempel på arbetsuppgifter är att skriva underlag, bedriva omvärlds- och mediebevakning, arbeta med intern och extern kommunikation samt bistå föreningen i utformning och genomförande av kampanjer.

Tjänsten är på 50–75% (efter överenskommelse) och Huddinge kommun är din arbetsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning. Som anställd i Huddinge kommun får du ett friskvårdsbidrag på 2 000 kronor/år samt tillgång till förmånsmenyn med flertalet avtalade rabatterbjudanden hos olika företag. Tjänsten kan innebära oregelbundna arbetstider med arbete 2-4 kvällar i månaden. Eventuellt kvällsarbete kompenseras med ledighet.

Du som söker:

• delar våra liberala värderingar
  • är strategisk, resultatinriktad och analytisk.
  • är noggrann, har god organisatorisk förmåga samt har lätt för att prioritera.
  • har lätt för att sätta dig in i nya frågor och kan arbeta under stundtals högt tempo.
  • är kommunikativ, duktig på att sammanfatta och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
  • är samarbetsinriktad, självständig samt tar gärna egna initiativ.
  • har god IT-vana och kunskaper om marknadsföring i sociala medier. Kunskaper i InDesign och Premiere Pro är meriterande.

Tidigare erfarenhet från arbete i politiska eller ideella organisationer samt körkort är meriterande.

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast den 16 juni 2019 men gärna så snart som möjligt då det kan bli aktuellt med löpande intervjuer under rekryteringsperioden. Din ansökan ska innehålla personligt brev, referenser och CV.

Ansökan skickas till: malin.danielsson@huddinge.se

Eventuella frågor besvaras av Malin Danielsson på malin.danielsson@huddinge.se eller 08-535 301 83.