Trygg i Huddinge

Trygghetsdialog i Stuvsta

Ikväll hölls en trygghetsdialog i Stuvsta centrum. På plats fanns Bo Källström (L), kommunalråd och Chris Smith (L), stuvstabo och ledamot i grundskolenämnden, tillsammans med bland annat kommunens trygghetsvärdar, Polisen och volentärer.

– Det är viktigt att träffa huddingeborna på plats och höra deras tankar kring trygghet och oro. Tillsammans med invånarna kan vi bygga ett tryggare och mer välkomnande Huddinge, säger Bo Källström (L), kommunalråd.

Det blev flera bra samtal om hur stuvstaborna upplever tryggheten i sitt närområde och hur vi kan arbeta för att bidra till ökad trygghetskänsla. Polisen hade med sig det mobila poliskontoret och det var kul att ta ta en titt inne i bilen. Dialogtillfället avslutades med möjligheten att följa med på en trygghetsvandring i närområdet kring Stuvsta centrum och stationen.

Det är viktigt att du som Huddingebo känner dig trygg alla tider på dygnet. I alla delar av kommunen. Otrygghet begränsar din frihet och hindrar dig att leva livet som du vill. Kommunen kan påverka den upplevda tryggheten på många sätt. Trygghetsvandring och trygghetsdialog är viktiga exempel på detta. Vi vill bland annat stödja frivilligorganisationer som genomför till exempel nattvandring och grannsamverkan, och är gärna med när schemat tillåter. Som det gjorde ikväll.

Det är inte den sista trygghetsdialogen som Lokalpolisen Huddinge och kommunens Trygghets- och säkerhetssektion kommer att arrangera. Så håll ögonen öppna och ta tillfället i akt att träffa personer som jobbar med och planerar för tryggheten i kommunen!

Mer information och kommande dialoger hittar du här.

Lite mer information om vår trygghetspolitik hittar du här.