Radhus i Flemingsberg vann markanvisningstävling

Onsdag 26 augusti 2015

Huddinge kommun anordnade hösten 2014 en markanvisningstävling för nya bostäder längs Hälsovägen i Flemingsberg. Resultatet av tävlingen blev att fyra byggföretag tillsammans kommer att bygga omkring 650 nya lägenheter med en blandning av bostadsrätter, hyresrätter, student-, forskar- och seniorbostäder på platsen. Nu har området kompletterats med planering för 40 nya lägenheter i radhus.

Malin_Danielsson (1)– Vi tycker att det är viktigt att bygga blandat så att människor själva får välja hur och var de vill bo någonstans. I det här området och generellt i Flemingsberg, dominerar flerbostadshus så radhus är ett bra tillskott som bidrar på ett positivt sätt, säger Malin Danielsson (FP), kommunalråd med ansvar för samhällsbyggnadsfrågor.

Radhusen kommer att byggas av Concent AB som även bygger ett av flerbostadshusen i området.

Kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott godkände förslaget på sitt sammanträde den 19 augusti. Kommunstyrelsen och kommunfullmäktige kommer att behandla ärendet på sina respektive möten i september.