Förtätning i Trångsunds villaområden ska ske med förnuft och i första hand i kollektivtrafiknära lägen. Folk som vill inreda sin vind, bygga en uthyrningslägenhet på sitt garage eller bygga ett Attefallshus i trädgården ska uppmuntras eftersom det innebär välkommen förtätning. Däremot blir det stora problem när villor rivs och ersätts av större hus med flera lägenheter mitt i villaområdena. Gator, parkeringar, vatten, avlopp och förskoleplatser är inte dimensionerade för den typen av förtätning. Det är dessutom ofta ont om plats för kommunala verksamheter i dessa områden. Därför kräver förtätning eftertanke.

Vi ser dock att det går att förtäta ytterligare kring centrum, exempelvis med de ungdomsbostäder som nu byggs. Detta för att säkra ett bra underlag för de affärer och den service som finns där. Ett trevligt och levande Trångsund centrum med mer grönska och ett större bibliotek ser vi gärna.

• Inga skip-stop i Trångsund och Skogås och bättre passning mellan pendeltåg och buss.
  • Bygg en fritidsgård i Trångsund.
  • Bättre underhåll av vägarna.
  • Bygg en kickbike-bana på Nytorps mosse.
  • Ny fotbollsplan i Skogås/Trångsund
  • Mer grönska på Trångsunds torg och ett större bibiliotek.