Eventuell framtida förtätning i Stuvsta ska ske med förnuft och i första hand i kollektivtrafiknära lägen. Folk som vill inreda sin vind, bygga en uthyrningslägenhet på sitt garage eller bygga ett Attefallshus i trädgården ska uppmuntras eftersom det innebär välkommen förtätning. Däremot blir det stora problem när villor rivs och ersätts av större hus med flera lägenheter mitt i villaområdena, detta märks inte minst i Högmora. Gator, parkeringar, vatten, avlopp och förskoleplatser är inte dimensionerade för den typen av förtätning. Det är ofta ont om plats för kommunala verksamheter i dessa områden. Därför kräver förtätning eftertanke.

För att avlasta Häradsvägen och göra det enklare att ta sig till Huddinge C, Gömmarens naturreservat och Kungens kurva bör en elbusslinje ges möjlighet att gå på brandgatan som går från Ryttarhalsvägen till Åvägen, den så kallade Åleden.

• Inga skip-stop och bättre passning mellan pendeltåg och buss.
  • Fler infartsparkeringar vid Stuvsta station och Huddinge C.
  • Planskild korsning/gångbro Huddingevägen/Ågestavägen.
  • Öppna Åleden för busstrafik för att avlasta Häradsvägen.
  • Bygg tillagningskök för Kungsklippeskolan.
  • Bredda och separera gång- och cykelvägen längst Huddingevägen.
  • Konstgräs på Snättringe IP.
  • Rusta upp Myrparken och Kräpplaparken.