Vi vill inte ha skip-stop på pendeltågen. Däremot vill vi ha en direktbuss till Gullmarsplan. Skogås centrum behöver ett lyft med nya bostäder som ger bättre underlag för affärer och ökad trygghet. Skogås torg bör kunna utvecklas till en viktig mötesplats för Skogåsborna.

Nytorps mosse är centrum för sport och aktivitet och där vill vi se Huddinges första kickbikebana.  En ny fotbollsplan behövs i Skogås och Trångsund och lokalisering av denna ska ske i dialog med fotbollsföreningen. Vi vill ha en upplyst promenad- och löpslinga längs med Drevviken.

Förtätning i Skogås villaområden ska ske med förnuft och i första hand i kollektivtrafiknära lägen. Folk som vill inreda sin vind, bygga en uthyrningslägenhet på sitt garage eller bygga ett Attefallshus i trädgården ska uppmuntras eftersom det innebär välkommen förtätning. Däremot blir det stora problem när villor rivs och ersätts av större hus med flera lägenheter mitt i villaområdena. Gator, parkeringar, vatten, avlopp och förskoleplatser är inte dimensionerade för den typen av förtätning. Det är dessutom ofta ont om plats för kommunala verksamheter i dessa områden. Därför kräver förtätning eftertanke.

• Inga skip-stop i Trångsund och Skogås och bättre passning mellan pendeltåg och buss.
  • Rusta upp Sjötorpsparken med utegym och aktiviteter för äldre barn.
  • Fortsätt arbeta för en direktbuss till Gullmarsplan från Skogås och Länna.
  • Anlägg en upplyst promenad- och löpslinga längst Drevviken och in mot Mullängen.
  • Bygg en kickbike-bana på Nytorps mosse.
  • Ny fotbollsplan i Skogås/Trångsund
  • Fler arbetsplatser i Entré Skogås
  • Flytta macken till Entré Skogås och gör rum för fler bostäder och ett trevligt torg.