Skogås centrum behöver ett lyft med nya bostäder som ger bättre underlag för affärer och ökad trygghet och det behövs fler mötesplatser i Länna, exempelvis lekparker och utegym.

I Länna är det villorna som utgör i princip samtlig bebyggelse och så ska det fortsätta vara även om inslag som t ex äldreboende och liknande är välkomna.  Förtätning i Lännas villaområden ska ske med förnuft och i första hand i kollektivtrafiknära lägen. Folk som vill inreda sin vind, bygga en uthyrningslägenhet på sitt garage eller bygga ett Attefallshus i trädgården ska uppmuntras eftersom det innebär välkommen förtätning. Däremot blir det stora problem när villor rivs och ersätts av större hus med flera lägenheter mitt i villaområdena. Gator, parkeringar, vatten, avlopp och förskoleplatser är inte dimensionerade för den typen av förtätning. Det är ofta ont om plats för kommunala verksamheter i dessa områden. Därför kräver förtätning eftertanke.

Länna handels- och arbetsplatsområde ska fortsätta att växa för fler arbetstillfällen.

• Inga skip-stop i Trångsund och Skogås och bättre passning mellan pendeltåg och buss.
  • Rusta upp Sjötorpsparken med utegym och aktiviteter för äldre barn.
  • Fortsätt arbeta för en direktbuss till Gullmarsplan från Skogås och Länna.
  • Anlägg en upplyst promenad- och löpslinga längst Drevviken och in mot Mullängen.
  • Fler mötesplatser i form av lekplatser och utegym behövs.
  • Kopplingarna för gång-och cykelvägar mot såväl Skogås som Vega måste förbättras och bli tryggare.
  • Räta ut Lissmavägen och bygg gång-och cykel längs med.
  • Bevaka att buss 830 fortsatt går med tät trafikering.