Liberalerna Huddinge nominerar Birgitta Ohlsson till partiledare.

Onsdag 7 juni 2017

Liberalerna Huddinge har beslutat att till partiets landsmöte i höst nominera Birgitta Ohlsson till partiledare.

• – Det är därför mycket glädjande att Birgitta Ohlsson nu meddelat att hon kandiderar till posten som partiordförande för Liberalerna. Birgitta har alltid haft ett mycket högt anseende bland Huddinges liberaler. I samband med våra lokala medlemsmöten har partiets framtid ofta diskuterats och det har funnits ett mycket starkt önskemål om en förnyelse under Birgittas ledning, säger Bo Källström, ordförande för Liberalerna Huddinge.

Nomineringen har skickats till partiets valberedning som har till uppdrag att sammanställa ett förslag till partistyrelse. Den har även skickats till förbundsstyrelsen i Liberalerna i Stockholms län. Partiledaren väljs tillsammans med övriga partistyrelsen på partiets landsmöte 17-19 november i Västerås.

• – Birgitta Ohlsson är en av våra mest erfarna politiker och vi anser att vi med henne får ett kompetent ledarskap med ett patos för frihet, jämlikhet och framtidstro som partiet, Sverige och Europa så väl behöver, säger Bo Källström.