Liberala valsedlar i Huddinge klara

Fredag 15 december 2017

Liberalerna har beslutat om sina valsedlar till kommun- och landstingsvalen 2018.

Kommunfullmäktigelistan toppas av Malin Danielsson från Trångsund. Malin är idag kommunalråd och gruppledare. Hon är även ordförande i kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott och 1:a vice ordförande i kommunstyrelsen.

– Jag känner mig otroligt hedrad över att ha fått medlemmars förtroende att vara Liberalernas förstanamn och ser fram emot att fortsätta jobba för ett ännu bättre Huddinge. Vi behöver jobba hårt för att fler arbetsplatser ska etableras söder om stan så att färre behöver pendla i långa köer, vi behöver säkerställa att kommunens beslut är transparenta och begripliga och så måste vi jobba för att de där vardagsnära frågorna fungerar som de ska, exempelvis trafiksäkerheten kring barnens skolor, säger Malin Danielsson.

Som andra namn valdes Bo Källström från Gladö Kvarn. På plats tre återfinns Sofia Knutz boende i Sjödalen och på plats fyra Cem Delen boende i Segeltorp.

Även landstingslistan för landstingets sydöstra valkrets (Huddinge, Haninge och Nynäshamn) toppas av en Huddingebo i Jessica Ericsson. Jessica är idag ledamot i landstinget och bland annat ordförande i beredningen för psykiatri och folkhälsa.

– Jag är så oerhört tacksam över förtroendet och kommer göra allt jag någonsin kan för att det ska bli lättare för människor att få en ännu bättre vård oavsett om det är kroppen eller själen som bråkar, säger Jessica Ericsson (L).

Andra Huddingenamn på landstingsvalsedeln är Erika Apell (plats 3), Evelina D´Arrò (plats 6) och Tomas Nimreus Silfverswärd (plats 7).

Hela kommunfullmäktigevalsedeln finns på denna länk.

Hela landstingsfullmäktigevalsedeln finns på denna länk.